یزدفردا: مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد از اجرای دو طرح مهم در راستای تامین آب شرب پایدار شهرستان مهریز خبر داد.

به گزارش یزدفردا: درنشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مهریز که در راستای رویداد آبی و با حضور فرماندار، دادستان و اصحاب رسانه این شهرستان برگزار شد، جواد محجوبی مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه دو پروژه در راستای تامین آب شرب پایدار این شهرستان تعریف شده است، گفت: با توجه به اینکه ایستگاه پمپاژ اصلی خط انتقال آب شهرستان مهریز در زمان قطعی برق با مشکل مواجه می‌شود، دو دستگاه دیزل ژنراتور برق جهت آبرسانی پایدار به این شهرستان به همت شرکت آب منطقه‌ای خریداری شده است و عملیات نصب و راه اندازی آنها در دست اقدام است. 
وی افزود: برای تامین پایدار آب این شهرستان در میان مدت، عملیات ساخت مخزن سی هزار متر مکعبی با مبلغ براوردی ۱۵۰۰ میلیارد ریال نیز در دستور کار قرار دارد. 
محجوبی همچنین ابراز کرد: طراحی مخزن مذکور انجام و فرایند مناقصه انتخاب پیمانکار ساخت این مخزن در مراحل پایانی قراردارد و عملیات عمرانی این پروژه اواخر خرداد ماه سالجاری آغاز خواهد شد. 
رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه مدت زمان اجرای این طرح ۲۴ ماه است، گفت: اعتبار این طرح از محل اعتبارات طرح متمرکز آبرسانی به شهر‌های دارای تنش آبی تامین شده است. 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه میزان بارندگی شهرستان مهریز در سال آبی جاری ۱۶۷.۴ درصد بوده است، ابراز کرد: میزان بارندگی سال آبی امسال در این شهرستان نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد افزایش داشته است. 
وی در ادامه گفت: میزان بارندگی نسبت به دوره بلند مدت در این شهرستان ۶۳ درصد افزایش داشته است. 
محجوبی با بیان اینکه بر روی ۲۱۸ حلقه چاه کشاورزی و ۴۶ حلقه چاه صنعت و خدمات کنتور هوشمند نصب شده است، افزود: ۹۵.۶ درصد از چاه‌های کشاورزی و ۶۴ درصد از چاه‌های صنعتی و خدمات این شهرستان مجهز به کنتور هوشمند هستند. 
در ابتدای این نشست حسین ابراهیمی رئیس اداره منابع آب شهرستان مهریز گزارشی از عملکرد این اداره در سال گذشته ارائه کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا